İtalyan grafik tasarımcı ve akademisyen Emanuele Abrate, Behance’inden yayınladığı Logofonts serisiyle çok sevdiğimiz markalarının kurumsalında hangi fontu kullandığını analiz ediyor.
Markalar hayatımızın her yerinde. Telefon demiyoruz iPhone diyoruz. Eskilerin radyo açsana cümlesi artık “Spotify açsana”a dönüştü. Farkında olmadan ürün yerleştiriyoruz. Popüler kültür ve tükettiğimiz içerikler ürün yerleştirmeyi o kadar normalleştirdiler ki bizim için artık hayatımızın bir parçası bu. Markaları seviyoruz, onları büyütüyoruz, onların bir parçası olmak kalbimizi daha hızlı çarptırıyor. Peki ya o çok sevdiğimiz markaların adını mıh gibi aklımızda tuttuğumuz logolarında hangi font kullanılıyor düşündük mü hiç? Belki biz düşünmedik ama İtalyan grafik tasarımcı ve akademisyen Emanuele Abrate düşündü ve Logofonts serisini Behance’inden paylaştı.
Eğer grafik tasarımcıysanız zaten siz de markaların kullandığı fontları araştıyor olabilirsiniz. Grafik tasarımcıların genellikle sorduğu bir soru çünkü “kullandığı font neymiş”. Bir akademisyen olarak Emanuele de bu sorunun etrafında sıkça akıllara düştüğünü fark etmiş ve bir araştırma yapmış. Araştırmasında tüketicilerin en fazla aşina olduğu markaları seçmiş ve bu markaların hangi fontu kullandığını ya da hangi fontları modifiye ettiğini analiz etmiş.
https://bigumigu.com/haber/markalara-asinayiz-ya-kullandiklari-fontlara/